Pages

MY NEW PREZI!!!!!

Thursday 20 October 2011

AbOuT ThE SeMiNar 'RELEVANKAH TENAGA NUKLEAR DI MALAYSIA?'

 4 Oktober 2011: Seminar  'Relevankah Tenaga Nuklear di Malaysia?
Rasanya tidak terlambat untuk saya mengucapkan tahniah kepada rakan-rakan AT12 yang bekerjasama as a team dalam menjayakan seminar  'Relevankah Tenaga Nuklear di Malaysia?'. .
         Akhirnya, selesai juga seminar yang dijalankan pada 4 Oktober 2011..Perjalanan program berjalan dengan lancar walaupun tidak mendapat sambutan yang hangat daripada audiens. Tetapi kami tetap berpuashati dengan hasil kerja kami dan mungkin penambaikan perlu dilakukan pada masa akan datang. Ringan sama dijinjing, berat sama dipikul. Itulah prinsip yang kami pegang untuk menjayakan program ini. Semua saling bantu-membantu dan bertungkus-lumus memberikan kerjasama bagi membolehkan seminar ini berjalan dengan lancar.

   3 Oktober 2011: Debat  'Relevankah Tenaga Nuklear di Malaysia?

       Pada hari tersebut, satu debat yang sangat mantap telah diadakan di kalangan pelajar AT12 yang diwakili oleh kerajaan dan orang awam sebagai pembangkang. Wakil dari kerajaan bersetuju jika tenaga nuklear digunakan di Malaysia manakala wakil dari orang awam yang membangkang tidak bersetuju jika tenaga nuklear digunakan di Malaysia. Hujah-hujah yang diberikan oleh kedua-dua pihak sangat bagus tetapi pada pemerhatian saya, hujah-hujah dari pihak pembangkang sangat mantap dan bagus serta dapat mematikan hujah dari pihak kerajaan.  Pada pendapat saya sendiri juga, saya tidak bersetuju jika tenaga nuklear digunakan di Malaysia. Hal ini adalah kerana Malaysia masih terdapat sumber yang bersih yang boleh dijanakan sebagai tenaga elektrik selain tenaga nuklear.

       

0 comments:

Post a Comment